*

*

onsdag 17 september 2014

Anna keramik, Växbo

Tänk att det ibland känns så svårt att vänta. Särskilt när det är något man väldigt gärna vill.

Paketet från Anna keramik ville jag väldigt gärna ha- och gärna fort. Nu har det anlänt! Jag får äntligen plocka upp den vackra keramiken i caféet.
Ja, ni ser ju- är det inte fint! Jag har själv köpt en stor, härlig temugg. Den använder jag så fort jag får tillfälle. Både kaffe och te smakar lite extra gott i den muggen, tycker jag. Jag känner mig lite lyxig.
Alla muggar är olika, det är verkligen äkta hantverk.
Vår goda honung måste jag ju visa upp. Den är verkligen närproducerad- och det känns bra. Stinas Gårdscafé har som idé att helst välja KRAV-märkta varor och gärna närproducerat. Därför är det extra kul att honungen är producerad i samma stad.
Nu har vi kommit en bit in i första höstmånaden. Jag har under hela sommaren plockat in färska blommor i caféet. Små, fina vaser med söta blommor tycker jag förhöjder stämningen. Det var nästan så jag trodde att jag nu skulle få börja med värmeljus igen, men jag tog mig en tur runt trädgården och ännu finns möjlighet till färska blommor!
En hel bukett hittade jag, gissa om jag blev glad!
Det räckte till alla vaser jag hade planerat. Jag fick till och med en liten vas till mig själv också.
Ha en fin onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar